Een nieuwe look
woensdag 12 juli 2017De bieren XX-Bitter en Guldenberg van Brouwerij De Ranke kregen een nieuwe look. Na twintig jaar werd het label van de twee sterkhouders van de brouwerij helemaal hertekend. “We kiezen voor een duidelijke, frisse huisstijl die toch herkenbaar is”, klinkt het.
De bieren XX-Bitter en Guldenberg van Brouwerij De Ranke kregen een nieuwe look. Na twintig jaar werd het label van de twee sterkhouders van de brouwerij helemaal hertekend. “We kiezen voor een duidelijke, frisse huisstijl die toch herkenbaar is”, klinkt het.
Een mooi etiket was lange tijd geen prioriteit voor
zaakvoerders Guido Devos en Nino Bacelle. “Onze eerste zorg was, én is, de
smaak van ons bier. Dat verandert niet. Maar ik moet toegeven, na twintig jaar
konden het etiket van Guldenberg en XX-Bitter wel wat opfrissing gebruiken”, zeggen
de brouwers.
2017 is bij Brouwerij De Ranke ook het jaar van de grote
verandering. De capaciteit van de brouwerij werd opgetrokken tot 10.000 hl, we
lanceerden drie nieuwe bieren en nu dus ook nieuwe etiketten. “Met de lancering
van Vieille Provision, Back to Black en Simplex eerder dit jaar hadden we een
unieke kans om een sterke huisstijl uit te denken én deze door te trekken naar
de rest van onze bieren”, verduidelijkt Nino Bacelle.
Dat hierbij werd gekozen om XX-Bitter en Guldenberg als
eersten aan te pakken, mag niet verbazen. Guldenberg is het eerste bier dat
werd ontwikkeld in de brouwerij en is vernoemd naar de Wevelgemse
Guldenbergabdij. In het nieuwe etiket is de westelijke poort van de abdij duidelijk
te herkennen. Publiekslieveling XX-Bitter kreeg ook een modern label, al zorgt
het bekende logo voor de nodige herkenbaarheid. “Maar onze smaak en kwaliteit
blijft hetzelfde”, stellen de brouwers ons gerust.
De eerste flesjes met een nieuwe etiketten zijn
reeds vertrokken uit de brouwerij en zullen binnenkort verkrijgbaar zijn. Ook
de andere bieren van Brouwerij De Ranke zullen de komende maanden voorzien
worden van een volledig nieuw etiket.