Menu

Een nieuwe look


De bieren XX-Bitter en Guldenberg van Brouwerij De Ranke kregen een nieuwe look. Na twintig jaar werd het label van de twee sterkhouders van de brouwerij helemaal hertekend. “We kiezen voor een duidelijke, frisse huisstijl die toch herkenbaar is”, klinkt het.

De bieren XX-Bitter en Guldenberg van Brouwerij De Ranke kregen een nieuwe look. Na twintig jaar werd het label van de twee sterkhouders van de brouwerij helemaal hertekend. “We kiezen voor een duidelijke, frisse huisstijl die toch herkenbaar is”, klinkt het. 

Een mooi etiket was lange tijd geen prioriteit voor zaakvoerders Guido Devos en Nino Bacelle. “Onze eerste zorg was, én is, de smaak van ons bier. Dat verandert niet. Maar ik moet toegeven, na twintig jaar konden het etiket van Guldenberg en XX-Bitter wel wat opfrissing gebruiken”, zeggen de brouwers.

2017 is bij Brouwerij De Ranke ook het jaar van de grote verandering. De capaciteit van de brouwerij werd opgetrokken tot 10.000 hl, we lanceerden drie nieuwe bieren en nu dus ook nieuwe etiketten. “Met de lancering van Vieille Provision, Back to Black en Simplex eerder dit jaar hadden we een unieke kans om een sterke huisstijl uit te denken én deze door te trekken naar de rest van onze bieren”, verduidelijkt Nino Bacelle.  

Dat hierbij werd gekozen om XX-Bitter en Guldenberg als eersten aan te pakken, mag niet verbazen. Guldenberg is het eerste bier dat werd ontwikkeld in de brouwerij en is vernoemd naar de Wevelgemse Guldenbergabdij. In het nieuwe etiket is de westelijke poort van de abdij duidelijk te herkennen. Publiekslieveling XX-Bitter kreeg ook een modern label, al zorgt het bekende logo voor de nodige herkenbaarheid. “Maar onze smaak en kwaliteit blijft hetzelfde”, stellen de brouwers ons gerust.

De eerste flesjes met een nieuwe etiketten zijn reeds vertrokken uit de brouwerij en zullen binnenkort verkrijgbaar zijn. Ook de andere bieren van Brouwerij De Ranke zullen de komende maanden voorzien worden van een volledig nieuw etiket.